Piet de Winter wint 6e en laatste vrije stekwedstrijd van het district Hunsingo

Maandag, 6 oktober 2014

Het beloofde een schitterende dag te worden.

En toch melden zich op deze dag slechts 22 vissers in het geheel verbouwde dorpshuis in Onderdendam. Iedereen die zich had aangemeld voor de wedstrijd kreeg namens het dorpshuis een kopje koffie aangeboden. En toen om 7.00 uur Wim Venhuizen het wedstrijdwater voor vandaag bekend maakte kon men vertrekken en zijn stek voor deze prachtige visdag opzoeken. Eenmaal geïnstalleerd begonnen de meeste vissers gelijk te vangen, al werden er door het merendeel van de vissers kolbleien en bliekjes gevangen. Slechts een enkele visser kon deze dag een brasem drillen om zodoende wat gewicht in het leefnet te krijgen. Toch en dit was ook aan het prachtige weer te danken, had iedere deelnemer ondanks hun vangsten een geweldige visdag meegemaakt. Na het meten en wegen door de twee weegploegen te weten Thomas Huizenga en Jan Knollema en de andere ploeg Wim Venhuizen en Fre Roeters werd in het dorphuis de eindstand opgemaakt en werd Piet de Winter met een gewicht van ruim 7 1/2 kilo tot winnaar uitgeroepen van deze wedstrijd. Na het bekend maken en uitreiken van de bekers over de gehele vrijestekwedstrijden 2014 waarin Piet de Winter winnaar is geworden met 44923 gram, 2e is geworden Jan Knollema met 38218 gram en 3e Thomas Huizinga met 32600 gram, werd de eindstand van vandaag bekend gemaakt en werden de vleesprijzen uitgereikt.