Willem Slagter wint wedstrijd in Joure

Maandag, 5 januari 2015

Vol goede moed

melden zich op deze vroege donkere zondagochtend de 4e januari 7 vissers in de kantine van de ijsbaanvereniging. Na een kop koffie te hebben genuttigd stonden we om 8.00 uur startklaar om af te reizen naar Joure, Onderweg naar Joure luisterend naar de Noordmannen hadden we steeds last van lichte regenval, maar naarmate de kilometers onder ons door vlogen klaarde het aardig op en werd het gelukkig steeds lichter. Op de plaats van bestemming (het centrum van Joure) werden de auto's geparkeerd en al gauw zag ik dat de eerste vissen in het leefnet werden gedeponeerd. Erik begon deze ochtend goed, en vele dikke vissen moesten bij Erik geschept worden. Rene kon het tempo wel volgen al waren die vissen duidelijk minder zwaar. Naarmate de ochtend vorderde werden de netten steeds maar voller en de schepnetstelen die we deze dag toch wel nodig hadden werden door automobilisten kapot gereden. Zo hebben we met zeven personen een prima dag in Joure gehad. Onder prima weersomstandigheden werden de vangsten om 14.00 uur gewogen en werd aan de terugweg naar Middelstum  begonnen, waar de uitslag in de kantine bekend zou worden gemaakt. Ook was deze middag de nieuwjaarsreceptie van H.C de Witte Dobber dus de voorzitter kon tijdens zijn overigens lange nieuwjaarsrede  ook de uitslag van de vandaag verviste wedstrijd bekend maken. Daaruit bleek dat Willem de wedstrijd zelf had gewonnen en Rene voor het eerst het nakijken had tijdens de winterstrijden. We hebben er een gezellige nieuwjaarsreceptie van gemaakt met Adriaan achter de bar waarvoor dank, en Diana Tuitman bedankt die deze middag de hapjes had verzorgd. De gehele uitslag kunt u zien door de link te openen.