Vangsten op de 1e Pinksterdag vielen tegen

Maandag, 25 mei 2015

H.C de Witte Dobber had op deze eerste Pinksterdag een wedstrijd op de agenda staan en dus melden zich er twaalf vissers op deze christelijke feestdag. Ze hadden tevens besloten dat deze wedstrijd in het Winsumerdiep tussen Winsum en Schaphalsterzijl vervist zou worden en dus vertrokken we nadat onze voorzitter Rudolf Bleuming de regeltjes nog even doornam om 8.00 uur naar de opgegeven locatie. Ondanks dat er hier visplaatsen waren gecreĆ«erd door het district Hunsingo waren deze alweer volledig begroeid doch dit mocht de pret niet drukken en vond iedere visser een stek. Na het opbouwen kon men om 8.45 uur beginnen met vissen. Het was deze ochtend erg moeilijk om de vissen tot bijten te verleiden. Ook waren ze op plaatsen nog stevig aan het paaien, dus het leek niet zo denderend te worden. Helemaal niet voor Martin Huizing die vrijdag avond een nieuwe hengel van zijn vrouwtje mocht kopen van 13 meter lang,en waar Martin zondag door een onhandige actie de laatste 2 delen in het water liet glijden waardoor de nieuwe hengel plotsklaps 3 meter korter werd. Nadat het meet en weegteam langs was geweest kon de stand van deze dag opgemaakt worden die later onder het genot van een versnapering in de kantine bekend werd gemaakt.