Erik Huitsing wint 4e stekwedstrijd rayon Hunsingo

Maandag, 7 juli 2014

Erik Huitsing wint stekwedstrijd rayon Hunsingo

Voor de aanvang van 7.00 uur hadden zich 23 vissers gemeld in het mooie café Fraamklap gelegen aan het water te Fraamklap.
De koffie die de vissers voor aanvang van de wedstrijd nuttigden werd aangeboden door de plaatselijke hengelclub "de Witte Dobber".
Om 7.00 uur mocht een ieder van de deelnemers een stekje aan het parcours uitzoeken, het parcours was van kombordje Onderdendam tot het kombordje Kantens. Waarschijnlijk door de grillige weersvoorspelling bleef een ieder in de nabijheid van Fraamklap vissen. Bij aanvang van de wedstrijd was het aangenaam warm en naarmate de ochtend vorderde werd het steeds warmer met weinig wind. Tegen de middag begon het af en toe behoorlijk te waaien, doch tot het einde van de wedstrijd bleef het droog. zelfs de weegploegen waren net op tijd terug in het café, voordat de voorspelde regen uit de lucht viel.
De vangsten varieerden deze dag nogal, doch gezien de voorgaande jaren was het niet verrassend. De vleesprijzen waren deze keer een beetje aangepast voor deze zomercompetitie daar de financiën dat deze keer toelieten.