Snertwedstrijd in Sneek

Dinsdag, 18 november 2014

Op een zeer regenachtige zondagochtend vroeg hadden zich 10 vissers aangemeld voor de snertwedstrijd die volgens traditie in Sneek word vervist.

Het was deze ochtend erg slecht met de weergoden gesteld, regen, regen en nog eens regen. De vissers hebben er deze dag een mooie wedstrijd van gemaakt, de vangsten waren redelijk tot goed te noemen. De lopers konden deze dag beter een visje haken dan de stekvisser. Tijdens de wedstrijd was kok Klaas Vegter bezig geweest om de snert warm te maken en om 11.00 kon een ieder weer genieten van een heerlijke snert maaltijd die weer als vanouds was gemaakt door de kok (Klaas Vegter) We willen Klaas hier dan ook voor bedanken. Ondanks de regen was een ieder zeer tevreden. Volgende winterwedstrijd word vervist op zondag 7 december vermoedelijk in Joure. Rest mij als website beheerder nog een opmerking: Krijg bijna medelijden met Cecile als je een echtgenoot hebt die twee dagen achter elkaar op snert word getrakteerd.