Onder wisselende weersomstandigheden werd de 5e zondagwedstrijd vervist

Zondag, 24 augustus 2014

Om 7.30 uur schreven 11 vissers zich onder het genot van een kopje koffie in voor de 5e zondagwedstrijd van dit seizoen. Nadat onze secretaris zich al had laten zien, melde hij zich enkele minuten later vanuit het kleinste kamertje van zijn woonhuis telefonisch af voor deze wedstrijd. Om 8.00 uur vertrok men in de regen vanuit de kantine van de ijsbaan vereniging aan de Korenlaan richting de Banjerd. Dit is een geweldige visstek tussen ten Post en ten Boer en is gelegen aan het Damsterdiep waar tevens het Westerwijtwerdermaar in het Damsterdiep uitkomt. Het was intussen droog geworden en iedereen had een stek uitgezocht en kon zijn spullen opzetten zodat om 9.00 uur de wedstrijd kon beginnen. Al gauw werden de eerste vissen geland, en sommige vissers die het weer niet vertrouwden en in een regenpak starten konden zich hier voor 9.30 uur alweer met zweet op het voorhoofd van ontdoen. Tegen het eind van de wedstrijd kwam de regen toch wel erg hard uit de hemel vallen, maar toen de weegploeg bestaande uit de heren Willem Slagter en RenĂ© Tuitman langskwam scheen het zonnetje alweer zodat er een uitslag kon worden opgemaakt. Een ieder had vandaag vis, al waren het geen dikken en vielen de vangsten toch wel enigszins tegen. Toch moet er nog wel even gezegd worden dat Senna Bulthuis zijn vader Martin vandaag met een hele grote neuslengte heeft verslagen. De 6e en tevens laatste zondagcompetitiewedstrijd van dit seizoen wordt vervist op 21 september 2014 waarna tevens de prijsuitreiking is van deze 6 wedstijden in de ijsbaan kantine aan de Korenlaan.