1e Dio-Marja avondwedstrijd prooi voor Stephan Timans

Donderdag, 4 juni 2015

Toen ik mij woensdagavond om 18.00 uur wilde inschrijven bij de kantine aan de Korenlaan, viel mijn oog direct al op een mededeling die op de deur van de kantine was bevestigd Wegens omstandigheden inschrijven bij de secretaris Erik Huitsing. Daar bleken nog 11 andere wedstrijd vissers te zijn die zich op wilden geven voor de 1e Dio-Marja avondwedstrijd. Onze voorzitter nam na de inschrijving het woord en melde dat alleen maatse vis telde en het vertrek om half zeven was en dat om kwart over tien het wedstrijd formulier op tafel moest liggen weer bij Erik Huitsing. Ook moest men met 2 personen afreizen naar een stek aan het water zodat men elkaar tijdens het meten en wegen kon  controleren. Toen het carillon van de Hipolytuskerk zijn eerste klanken gaf ten teken dat het half zeven was begaven de 12 vissers zich naar het water. Veel vissers bleven vanavond dicht bij huis "het Boterdiep" en de andere vissers zochten hun heil in het Winsumerdiep nabij Winsum. Het was in het begin van de avond moeilijk om de vis tot een aanbeet te verleiden maar tegen het einde werd het beter en werden er zelfs brasems gevangen. Bijna iedereen bleek bij terugkomst wat te hebben gevangen, en onder het genot van een drankje en bij de friteuse van Erik en Cecile die deze avond overuren draaide maakte onze voorzitter de uitslag onder de bouwlamp van 500 WATT bekend. En daaruit bleek dat Stephan Timans met 87 punten de 1e avondwedstrijd had gewonnen . Volgende week woensdag volgt de 2e wedstrijd in deze competitie.