Maurits Brugge wint de Marathonwedstrijd 2018

Zondag, 22 juli 2018

Moi Viskeluu Hier volgt het verslag en de uitslag van de Marathon wedstrijd.

Tussen 5.00 en 6.00 uur s'morgens hebben zich 16 vissers gemeld in het ijsbaangebouw aan de Korenlaan.
Na het inschrijven en de gebruikelijke kop koffie, worden ze toegesproken door de voorzitter en worden de wedstrijd voorwaarden uitgelegd, daarna om 6 uur naar de waterkant.
Het viswater is het Boterdiep tussen Fraamklap en Middelstum, hier waren in samenwerking met de visclub en de gemeente diverse mooie visplekken gemaakt.
De weersomstandigheden waren zeer goed, al werd het na de middag wel heel warm, de bewolking verdween en even later was de wind ook weg.
De vangsten begonnen gelijk goed, en in het eerste uur werden al veel vissen gevangen, later werden de vangsten hier en daar wat slechter.
Om 9 uur was er voor iedere  visser een goed gevuld ontbijtpakket, even later tegen 11.30 uur was er voor iedereen zoute haring, en om 13.00 uur was er de lunch met sate's en gehaktballen. Deze werden allemaal goed bereid en bezorgd door Gineke en Cécile, Dames hier voor nog onze dank het was lekker en veel.
Om 16.00 uur na 10 uur vissen was er het einde van de wedstrijd en werden alle vissen gewogen, Maurits Brugge was de winnaar met 5570 gram, 2e werd Gerard Mulder met 5160 gram en 3e Peter Timmer met 4280 gram ook door de overige vissers is goed vis gevangen zoals je in de uitslag kunt zien, geen grote gewichten maar wel mooie aantallen en voor de omstandigheden geen slechte resultaten .