Uitslag vakantiewedstrijd 8 augustus 2020

Maandag, 10 augustus 2020

Menno Buist wint vakantiewedstrijd HC de Witte Dobber 2020

Zaterdag 8 augustus was de jaarlijkse vakantiewedstrijd van HC de Witte Dobber voor leden en genodigden. Dit was eigenlijk de eerste grote wedstrijd weer na de Corona-uitbraak waarbij ook de kantine weer werd gebruikt. We hadden een deelnemersveld van 19 vissers waaronder ook 3 jeugdvissers !!! Het wedstrijdparcours zou eerst bij de stad Groningen zijn maar door wegafzettingen en het grote deelnemersveld werd besloten om uit wijken naar het Winsumerdiep van Onderdendam naar Winsum. Doordat er nu jaarlijks door een aantal leden van het regiobestuur en de aangesloten verenigingen plekken worden gemaaid kun je hier prima vissen. De koffie stond om 07.30 uur klaar en na het openingswoord van de voorzitter waarbij ook duidelijk werd gewezen op de coronaregels kon er om 08.00 uur koers worden gezet naar het Winsumerdiep. Het was een warme dag om te vissen maar iedereen was goed voorbereid met zonnebrandcreme , voldoende water en menig parasol waardoor het toch prima vertoeven was bij het water. De vangsten resulteerden van uitstekend tot goed maar over het algemeen had iedereen een prima visdag. Om 15.00 uur was het einde wedstrijd en kon de weegploeg de balans opmaken van deze dag. Vanaf 16.30 uur was er de mogelijkheid om gebruik te maken van de BBQ die ook toegangkelijk was voor partners van de leden. Door het mooie weer kon dit buiten plaatsvinden op het gras voor de kantine. Hier kon men onder prima temperaturen heerlijk vertoeven en was er voldoende tijd om in deze lastige tijd eens even weer gezellig met elkaar samen te zijn. Al met al een zeer geslaagde dag mede door het mooie weer en hopelijk volgend jaar voor herhaling vatbaar.

Het bestuur,

Uitslag 08-08-2020

1   Menno Buist.         11440 gram/ 228,8 punten.                         1 Lars Woudstra     1890 gram/ 37,8 punten
2   Arie Timans.            8160 gram/ 163,2 punten                          2 Jort Huizing         1110 gram/  22,2 punten